האם כדאי לעשות בדק בית לדירה חדשה או יד שנייה?

כאשר קונים דירה חדשה רבים מניחים שבדק בית אינו דרוש, הרי הדירה חדשה לגמרי…. מדוע נידרש לבדיקה של בדק בית לדירה חדשה והאם נבזבז את כספנו לשווא?

זה תלוי איך מסתכלים על זה. עבור רבים, בדק בית יכול לספק תובנות יקרות ערך לגבי בניית הדירה שלהם או רכישת הדירה, כמו גם את הסיכוי למנוע תיקונים יקרים בעתיד “ולנצל” את אחריות הקבלן ולתקן את כל הליקויים בדירה החדשה. עבור אחרים, בדק בית לדירה חדשה עשוי להיראות כמו עלות נוספת ומיותרת, אז בואו נבין יחד מדוע בדק בית מקצועי ומקיף הוא דבר חשוב.

קודם כל, מה זה בדק בית?

בדיקת ליקויי בניה (בדק בית) היא הערכה של צד שלישי ומוסמך לגבי איכות הבנייה, העבודה והחומרים של הדירה. לדוגמא: קירות הבית, הריצוף, מערכות הניקוז, מערכות שונות כמו מערכת החשמל והאינסטלציה, איטום ובעיות רטיבות ועוד המון בדיקות חשובות. מפקח ליקויי הבניה יעריך את ליקויי הבניה בנכס שלך, יעביר לך דוח מסודר על כל ממצאיו ואז תוכל לפנות לקבלן (או למוכר) כדי לתקן את כל הליקויים השונים או לקבל הערכה כספית על עלויות התיקון במידה ובדק הבית הוא לפני רכישה.

על קצה המזלג, בדק בית יכול להבטיח שאתם מקבלים נכס בטוח, נטול סכנות ופגמים, ואתם מבצעים השקעה טובה ואין לכם טונות של תיקונים לבצע לפני המעבר (או גרוע מזה, לאחר המעבר).

למרות שבדיקות בית הן לא חובה, רוב רוכשי הדירות החדשות מבצעים בדק בית – לעתים גם בהמלצת הקבלן או העו”ד שמלווה אותם בתהליך.

מהם סוגי ליקויי הבניה שנחשפים בדירות חדשות?

למרות שנדמה כי דירות חדשות צריכות להיות נטולי ליקויים או בעיות יחסית, קשה מאוד להיתקל בדירה ללא ליקויי בניה כלל. חלקם משמעותיים וחלקם פחות אבל כמעט כולם דורשים תיקונים שונים.

הנה כמה דוגמאות לבעיות נפוצות שנמצאו במהלך בדיקות דירות חדשות:

  • ליקויים מבניים, כמו סדקים, קירות פנים בזויות לא תקינות ומסגרות לקויה בחלונות.
  • בעיות ניקוז שונות העלולות לגרום לנזקי מים.
  • דליפות ובעיות איטום בחלונות ובמבנה.
  • בעיות חשמל, כגון שקעים וחוטי חשמל לא תקינים ולוח החשמל.
  • עבודה לא תקינה בריצוף
  • אי עמידה בתקנות הבניה השונות.
  • סוגיות אינסטלציה שונות, כולל הפיכת חם / קר בברזים, צנרת לא תקינה, נזילות, רטיבות ועוד הרבה סוגי בדיקות נוספות.

רוכשי דירות חדשות יכולים בהחלט לדלג על שלב בדק הבית. הסיכון בכך הוא שנושאים לא ידועים בדירה עלולים להופיע אחרי המעבר או אפילו אחרי מס’ שנים כאשר יהיה מאוחר מדי לפנות לקבלן ולטפל בליקויים תחת אחריותו ובכך לשאת בעלויות התיקון השונות שיכולות להסתכם גם בעשרות אלפי שקלים.

בשורה התחתונה!

בדיקת ליקויי בניה לדירות חדשות מאפשרות לכם להיות בטוחים ביחס לרכישת או קבלת הבית שלכם. עם ביצוע בדק בית בתזמון הנכון תוכל לוודא שהקבלן שלך יתקן את כל הליקויים לחלוטין ולוודא שאת הדירה תקבלו במצב הטוב ביותר שניתן וללא תקלות עתידיות שיגרמו לכם עוגמת נפש מיותרת.

הנושאים שמפקח ליקויי בניה רואה בזמן בדק בית, הם לפעמים פרטים קטנים שכנראה לעולם לא היינו שמים אליהם לב – עד הרגע בו הרטיבות מתגלה בתקרה, הסדקים נוצרים במרפסת או שהריצוף מתחיל לשקוע תחת רגלינו. ואלו דברים מהותיים שאפשר לתקן בזמן.

זכרו, אל תשפטו ספר לפי הכריכה שלו. רק בגלל שבית חדש עשוי להיראות ללא רבב בעין בלתי מזוינת אין פירושו שהוא מושלם מתחת לפני השטח. פנייה למפקח ליקויי בניה מוסמך יכולה להבטיח שאתה מקבל דיווח מלא ואמיתי על מצב הנכס וליקויי הבניה הקיימים בו.

בדק בית לדירה חדשה יאפשר לכם לדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים לפני הכניסה לדירה ובכך לחסוך מכם עוגמת נפש מיותרת בעתיד.

עכשיו ההחלטה היא שלכם, האם בדק בית הוא דבר חשוב ונכון עבורכם.

לפרטים נוספים על בדק בית לחצו כאן

קראו עוד באתר סוגרים לדירה על חשיבותו של בדק בית

צרו קשר קבלו הצעת מחיר משתלמת במיוחד
[leadercf7 campid="8490"]

עוד בנושא

בדיקת רכוש משותף

בדיקת רכוש משותף היא בדיקה עם חשיבות רבה מהרבה בחינות, לדוגמא: אריחי חוץ שמתנתקים, דלתות אש לא תקניות, מדרגות לא תקניות, מעקות רופפים ועוד הרבה.

קרא עוד »
בדיקת רטיבות
בדיקת רטיבות

סובלים מרטיבות במבנה ומעוניינים לאתר את מקורה? מים חודרים עמוק, אך לצערנו עלולים לגרום לנזקים במבנים. לכן, בכדי לאתר רטיבות ממקור נסתר, יש לבצע בדיקות

קרא עוד »
בדיקת דירה לפני קנייה
בדיקת דירה לפני קנייה

מעוניינים לרכוש נכס חדש או יד שניה? במחירים האסטרונומיים של נכסי הנדל”ן כיום, אין מקום לטעויות – משווים, בודקים וסוגרים עסקה לאחר שבררנו היטב את

קרא עוד »
בדק בית לדירה חדשה מקבלן
בדק בית לדירה חדשה מקבלן

מעוניינים לרכוש נכס חדש מקבלן? מצוין! לפני שאתם מתחייבים עדיף לבצע בדיקות מקיפות כמו בדק בית לדירת קבלן בדירה ולברר נקודות מרכזיות להן השפעה משמעותית על הצלחת

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

מחירים מיוחדים לבדיקת דירה קבוצתית

צרו קשר קבלו הצעת מחיר משתלמת במיוחד

[leadercf7 campid="8490"]