מהו פרוטוקול מסירה וממה צריך להיזהר?

בשעה טובה הבנייה מסתיימת בקרוב ואתם נרגשים לעבור לדירה החדשה בבעלותכם. לפני שתקבלו את המפתחות, סביר להניח שתידרשו לחתום על פרוטוקול מסירה מול הקבלן. מדובר על מסמך המאשר שקיבלתם לשביעות רצונכם את כל מה שהתחייב אליו הקבלן.

במסמך יפורטו כל מרכיבי הדירה, לרבות ריצוף, צבע, תשתיות ועוד. לפיכך, מדובר במסמך רגיש למדי שלכאורה משחרר את הקבלן מאחריות עבור ליקויי בניה. מדוע רגיש?

מכיוון שלעיתים קרובות מתברר לאחר זמן מה שאכן יש ליקויים במבנה, עלולים הדיירים למצוא את עצמם ללא הגנה משפטית מול הקבלן. ליקויים אלה (כמו נזילות…) יכולים להופיע תוך זמן קצר או לאחר מספר חודשים מהמועד שבו שקיבלתם את המפתח.

איך חותמים נכון על פרוטוקול מסירה?

לוחצים עליכם לחתום מהר? עצרו רגע, זה הזמן שלכם להיות שקולים ולהיזכר בזכויותיכם האלמנטריות. למעשה, ניתן לומר שדירה זה כמו מכונית, כך שאין די בסריקה כללית, ויש לבחון את תכולתה בעין מקצועית, בטרם קיבלתם בעלות עליה. מדוע?

מקצוען שמבצע בדק בית יכול לאתר ליקויים בקלות ובמהירות, ולעזור לכם להכין דו”ח מסודר בעניין. דו”ח זה ישמש אתכם בכדי לכפות על הקבלן תיקון ליקויים, ואם הוא מתעקש, ביכולכם לפנות לבית המשפט.

לפיכך ניתן לומר שבודק מטעמכם המלווה אתכם במעמד חתימה על פרוטוקול מסירה, שומר על האינטרסים שלכם מול הקבלן ומאפשר לכם לקבל בדיוק את מה שהובטח לכם. יותר מכך ופרוטוקול מסירה שבוצע עם נציג מטעמכם, יכול להוות יתרון גדול עבורכם ולאפשר לכם לקבל אחריות בצורה ספציפית.

הכירו את הליך בדק בית

הליך זה מתבצע בשיטות בדיקה סדורות וציוד מתקדם לאיתור ליקויים, שנעשות בידי מומחה בעל השכלה וניסיון בתחום הבניין. בבדיקה מתבצעות מדידות שונות וכן סריקות ויזואליות המוצלבות עם המפרט המובטח, לצד בחינת רשומות המנהל. כמו כן, יתבצע פרוטוקול מסירה גם עבור הרכוש המשותף (לובי, מבנה, תשתיות, חצר ועוד) והפעם בידי נציג מטעם וועד הבית.

אין פלא שלאחר הבדיקה מתברר לעיתים קרובות שהקירות החלקים והמראה הנעים מסתירים בחובם לא מעט בעיות. טעויות מדידה, בעיות בשיפועים, בעיות איטום, נזילות מים, דלתות וחלונות חורקות, שימוש בחומרים ושיטות עבודה לא תקניות ועוד.

פרוטוקול מסירה אינו מחייב אתכם

בדיוק כך, מדובר בהליך מקובל שאינו מחייב אתכם כלל. עם זאת יש פה יתרון עבורכם שכן כך אתם יכולים לכפות על הקבלן אחריות וטיפול בבעיות באופן חד צדדי. זאת אומרת שהקבלן אינו יכול להתחמק מליקויים גם אם חתמתם שהכל תקין ואילו אתם יכולים להוסיף סעיפים שונים לפרוטוקול וכן להבטיח מראש שלא יתעוררו בעיות בהמשך.

אל תהיו פראיירים מול הקבלן ותביאו מומחה מטעמכם! למידע נוסף על פרוטוקול מסירה ובדק בית בידי יוסי לוי – מפקח ליקויי בנייה בכיר,  צלצלו עכשיו למספר 052-4064002לחלופין השאירו פרטים ונחזור אליכם עם ליווי אחראי ומהימן לקראת המסירה.

קראו עוד בדף הבא מה כולל בדק בית לדירה חדשה מקבלן.

צרו קשר קבלו הצעת מחיר משתלמת במיוחד
[leadercf7 campid="8490"]

עוד בנושא

בדיקת רכוש משותף

בדיקת רכוש משותף היא בדיקה עם חשיבות רבה מהרבה בחינות, לדוגמא: אריחי חוץ שמתנתקים, דלתות אש לא תקניות, מדרגות לא תקניות, מעקות רופפים ועוד הרבה.

קרא עוד »
בדיקת רטיבות
בדיקת רטיבות

סובלים מרטיבות במבנה ומעוניינים לאתר את מקורה? מים חודרים עמוק, אך לצערנו עלולים לגרום לנזקים במבנים. לכן, בכדי לאתר רטיבות ממקור נסתר, יש לבצע בדיקות

קרא עוד »
בדיקת דירה לפני קנייה
בדיקת דירה לפני קנייה

מעוניינים לרכוש נכס חדש או יד שניה? במחירים האסטרונומיים של נכסי הנדל”ן כיום, אין מקום לטעויות – משווים, בודקים וסוגרים עסקה לאחר שבררנו היטב את

קרא עוד »
בדק בית לדירה חדשה מקבלן
בדק בית לדירה חדשה מקבלן

מעוניינים לרכוש נכס חדש מקבלן? מצוין! לפני שאתם מתחייבים עדיף לבצע בדיקות מקיפות כמו בדק בית לדירת קבלן בדירה ולברר נקודות מרכזיות להן השפעה משמעותית על הצלחת

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

מחירים מיוחדים לבדיקת דירה קבוצתית

צרו קשר קבלו הצעת מחיר משתלמת במיוחד

[leadercf7 campid="8490"]