בדיקת רכוש משותף

בדיקת רכוש משותף היא בדיקה עם חשיבות רבה מהרבה בחינות, לדוגמא: אריחי חוץ שמתנתקים, דלתות אש לא תקניות, מדרגות לא תקניות, מעקות רופפים ועוד הרבה. דבר שיכול גם להשפיע על ערך הדירה עבור כל דייר ודייר במידה והבניין “יזדקן” מהר ואינו יהיה בטיחותי.

ביקורת ליקויי בנייה לרכוש המשותף לדיירים

התהליך מתבצע בידי אדם המוסמך לביקורת מבנים אשר מומחה בתחום הבניין. במהלך הביקורת מתבצעת סדרה מובנית של בדיקות ליקויי בניה בכדי לקבל תמונה מלאה על טיב המבנה, על מצב התשתיות וכן על ההתאמה לדרישות החוק והתקנים. בואו נתרשם, כיצד מתבצעת בדיקה בפועל:

בדיקה פיזית חיצונית

לפני שנכנסים לעובי הקורה, מתחיל המבקר בסקירה כללית של המבנה ובדיקת התאמה לתוכנית. במהלך הבדיקה יבחנו הקירות, חיפויים, תשתיות, רצפות ותקרות לאיתור סדקים, קירות עקומים, שיפועים ברצפה, גג ומרפסות לפינוי מים, בעיות איטום וכן נזילות צנרת, מערכות המים השונות ועוד.

ומה בעניין התשתיות?

אנו נבצע בדיקת תשתיות מרכזיות להן יש חשיבות רבה במהלך הבדיקה:

  • איטומים, ביוב ומים – בדיקות בעניינים אלה מתבצעות בחלקן הגדול בעזרת העין בלבד ואם מתעוררות שאלות מעמיקים לזיהוי לחות בקירות, בתקרה וכן מתחת לרצפה. זיהוי מעמיק מתבצע באמצעות חיישנים שונים הכוללים מד לחות, בציוד מתקדם כמו מצלמה טרמית, ציוד אקוסטי ועוד לבדיקות מערכת המים, הביוב או הניקוז. בבדיקת איטומים בודקים סיכון לנזילות מים בחורף וכן איטומים ושיפועים אפקטיביים במקומות רגישים.
  • בדיקות חשמל – בדיקות אילו חוסכות בעיות רציניות הכוללות זליגת חשמל, בעיות בהארקה וכן חוסר יכולת של המערכת לשאת הספקים חשמליים נדרשים. מדובר בבדיקה בעלת ערך בטיחותי וכלכלי שכן החלפת מערכת חשמל עלולה לעלות סכום כסף משמעותי. בדיקות אלה מבוצעות כתוספת ורק כשעולה חשד לבעיות משמעותיות.
  • בדיקות גז – דליפות גז עלולות להוות סכנה בטיחותית משמעותית, אך עם זאת בדיקות אלה מתבצעות כתוספת בלבד ורק כאשר יש חשד לבעיות.

בדיקות נוספות:

  • חיפויים – אריחים פנימיים או חיצונים שאינם מודבקים היטב ועלולים ליפול, כמו: מרצפות, אריחי גג, חיפויפ של קירות חיצונים.
  • ריצוף ומעברים – מרצפות עקומות שעלולות להוות סכנה או נראות לקויה, מעברים ללא התאמה ובעיות נגישות.
  • דלתות וחללי הלובי – דלתות, מעקות, עבודות נגרות שונות, אלומיניום ואיטומים שונים בחללים אלו.
  • שונות – עבודות טיח וצבע, עבודות פיתוח שונות, חדרי מדרגות, גדרות היקפיים, עבודות גבס שונות ועוד.

הבדיקות נעשות בעזרת ציוד מתקדם לאיתור ליקויים כגון:

  • מד לחות דיגיטלי.
  • מצלמה תרמית.
  • רחפן עם מצלמה לבדיקת חיפויים בקומות הגבוהות.
  • פלס דיגיטלי.
  • מד זווית דיגיטלי.
  • קליבר דיגיטלי.
  • מטר ומד לייזר.

בדיקת רכוש משותף – השקעה משתלמת

בואו נודה באמת, כמות הטעויות והליקויים במבנים חדשים וגם ישנים רבה ביותר, ואת זאת יודעים היטב בבתי המשפט הדנים בכך יום יום. לכן, בדיקת רכוש משותף עבור וועדי בתים ודיירים אינה הוצאה מיותרת אלא השקעה כדאית שתרחיק מכם בעיות קשות בעתיד ותספק לכם וודאות ודוחות מסודרים כאשר אתם ניגשים לקבלן ודורשים את תיקון הליקויים.

יוסי לוי הוא מפקח בנייה בכיר, עם ניסיון של שנים רבות במגוון פרויקטים ובדיקות רכוש משותף. למידע נוסף על בדיקת רכוש משותף צרו קשר עכשיו  או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

על תקנון בית משותף תוכלו לקרוא כאן

צרו קשר קבלו הצעת מחיר משתלמת במיוחד
[leadercf7 campid="8490"]

עוד בנושא

בדיקת רכוש משותף

בדיקת רכוש משותף היא בדיקה עם חשיבות רבה מהרבה בחינות, לדוגמא: אריחי חוץ שמתנתקים, דלתות אש לא תקניות, מדרגות לא תקניות, מעקות רופפים ועוד הרבה.

קרא עוד »
בדיקת רטיבות
בדיקת רטיבות

סובלים מרטיבות במבנה ומעוניינים לאתר את מקורה? מים חודרים עמוק, אך לצערנו עלולים לגרום לנזקים במבנים. לכן, בכדי לאתר רטיבות ממקור נסתר, יש לבצע בדיקות

קרא עוד »
בדיקת דירה לפני קנייה
בדיקת דירה לפני קנייה

מעוניינים לרכוש נכס חדש או יד שניה? במחירים האסטרונומיים של נכסי הנדל”ן כיום, אין מקום לטעויות – משווים, בודקים וסוגרים עסקה לאחר שבררנו היטב את

קרא עוד »
בדק בית לדירה חדשה מקבלן
בדק בית לדירה חדשה מקבלן

מעוניינים לרכוש נכס חדש מקבלן? מצוין! לפני שאתם מתחייבים עדיף לבצע בדיקות מקיפות כמו בדק בית לדירת קבלן בדירה ולברר נקודות מרכזיות להן השפעה משמעותית על הצלחת

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

מחירים מיוחדים לבדיקת דירה קבוצתית

צרו קשר קבלו הצעת מחיר משתלמת במיוחד

[leadercf7 campid="8490"]