בדיקת ליקויי בניה

בדיקת ליקויי בניה

ככלל ליקויי בניה מתייחסים לחסר או טעויות בתהליך הבנייה – יהיה זה בתכנון, בחומרים או בעבודה מה שמוביל לכישלון בהיבט כל שהוא של המבנה שנבנה, תכולתו או מוצרים שונים המותקנים בדירה. לכן אנו מבצעים בדיקת ליקויי בניה.

ליקויי בניה יכולים לכלול את שלושת הדברים הבאים:

ליקויים בתכנון

ליקויים אלה נובעים מכישלון של איש מקצוע בתחום התכנון או בהפקת מסמכי בנייה מדויקים ומסודרים. ליקויי תכנון מתרחשים על ידי שגיאה או מחדל. שגיאות בדרך כלל דורשות מעין תכנון מחדש והחלפה של חלק קריטי, ואילו ניתן לתקן הבעיה על ידי הוספה להיקף העבודה של הקבלן באמצעות הוראות שינוי. דוגמא אופיינית לכך היא תכנון גג פגום או איטום לקוי שגורם לחדירת מים, ניקוז לקוי או תמיכה מבנית לא מספקת.

ליקויים חומריים ומהותיים

ליקויים שמתעוררים כתוצאה מחומרי בנייה פגומים או לא מספקים נקראים “ליקויים חומריים”. כאשר ליקויים אלה מגיעים מהיצרן, הצדדים המשתמשים בחומרים אלה בדרך כלל לא מודעים לליקוי אלא לאחר שהם כבר שולבו בפרויקט. לדוגמא חומרי בנייה פגומים,מסגרות חלונות פגומות שאינן מאפשרות התקנה נכונה, מה שמוביל לחדירת מים ועוד מגוון דוגמאות.

ליקויים בעבודה

אלו הליקויים הנפוצים ביותר, גם כאשר קבלן מצליח לבנות מבנה או חלק מהמבנה בהתאם למסמכי הבנייה. ליקויים בעבודה תמיד יכולים לנוע בין סוגיות אסתטיות פשוטות לבעיות שלמות מבנית. הקצאת אחריות וקביעה כיצד (ואפילו מי) לא הצליחו לעמוד בתקנים השונים החשובים בתהליך הבנייה. כל אלו יכולים להוביל לליקויי בניה משמעותיים שיש לתקן במהרה לפני שיהפכו לבעיות של ממש ולאורך זמן יפגעו באיכות החיים של הדיירים. דוגמא לכך היא עבודות אינסטלציה לא תקינות שגורמות לדליפות שעלולות לקדם צמיחת עובש או לפגוע בחוטי חשמל בקיר.

מדוע כדאי לבצע בדק מקצועי ולקבל דוח ליקויי בניה?

שירותי בדק בית מתבקשים לרוב על ידי בעלי דירות או קבלנים. למשל, כאשר הם מאמינים שעבודות הבנייה אינם עומדים בתקן או שמבקשים לוודא שאכן אין ליקויים ואם יש שניתן יהיה לתקן אותם ע”י הקבלן או נציגו במועד המתאים. ניתן למצוא את הליקויים בבתים\דירות חדשות, נכסים משופצים ותוספות או הרחבות ואפילו בדירות ישנות.

סוגיות שעשויות לחייב בדיקה של מפקח ליקויי בנייה מקצועי המורשה לבדוק פגמים מסוג זה כוללות סדקים מבניים, בעיות לחות וחדירות מים, גגות ואטומים, בעיות בידוד, מסגרות פגומות, זוויות בקירות או ברצפות ועוד.

ניתן להשתמש בדוח ליקויי בניה כדי לזהות את קיומם ואת סיבת הליקויים הללו ולהציג כראיה לקבלן שביצע את העבודות או לבית משפט או בית הדין ולדרוש את תיקון הליקויים או פיצוי כספי.

האם אתה זקוק לדוח ליקויי בניה?

אחריות הקבלן לדירה חדשה עבור “תקופת הבדק” יכולה לנוע בין שנה ל 7 שנים וזאת על פי מהות הליקוי (לכל ליקוי תקופת בדק שונה) לכן יש סיכוי שלא יתגלו ליקויים שונים בזמן המתאים ובתוך תקופת הבדק.

תקופת האחריות

תקופת האחריות מתחילה עם סיום תקופת הבדק ונמשכת 3 שנים. חובת ההוכחה חלה על רוכש הדירה ועליו להוכיח שהליקוי נובע מהתכנון, מהעבודה או מהחומרים.

ההמלצה הגורפת היא לבצע בדק בית מיד עם מסירת הדירה, וזאת משום שניתן לתקן את הליקויים ולמנוע נזק עתידי גדול יותר. בנוסף בתקופה הראשונית שלאחר מסירת הדירה הקבלן “עוד בסביבה” וניתן לדרוש ממנו לתקן את הליקויים במהרה ובלי “למרוח” את הזמן.

מה מומלץ לבדוק בתהליך בדק הבית בין היתר?

  • ליקוי במוצרי מסגרות ונגרות, לרבות אלומיניום ופלסטיק.
  • ליקוי בריצוף וחיפוי פנים לרבות שקיעות ושחיקה.
  • כשל בתפקוד ובעמידות של מכונות ודוודים.
  • ליקוי בפיתוח חצר (כולל שבילים, משטחים, קירות, גדרות, רכיבים בנויים ומערכות, ובכלל זה מערכות מים, ביוב, ניקוז, חשמל, תאורה ותקשורת), וכן שקיעות, בין היתר של מרצפות בקומת קרקע, בחניות, במדרכות ובשבילים בשטח הבניין.
  • כשל בתפקוד ובעמידות של מרכיבי מערכות הבידוד התרמי.
  • נזילות במערכות צנרת, לרבות מים, מערכת הסקה ומרזבים, דלוחין וביוב.
  • כשל באיטום המבנה, לרבות בחללים תת-קרקעיים, בקירות, בתקרות ובגגות.
  • סדקים ברוחב גדול מ-1.5 מ”מ ברכיבים לא נושאים.
  • התנתקות, התקלפות או התפוררות של חיפויי חוץ.
  • כל אי-התאמה אחרת שאינה אי-התאמה יסודית.

לבדיקת ליקויי בניה ע”י המומחים שלנו צרו איתנו קשר

צרו קשר קבלו הצעת מחיר משתלמת במיוחד
[leadercf7 campid="8490"]

עוד בנושא

בדיקת רכוש משותף

בדיקת רכוש משותף היא בדיקה עם חשיבות רבה מהרבה בחינות, לדוגמא: אריחי חוץ שמתנתקים, דלתות אש לא תקניות, מדרגות לא תקניות, מעקות רופפים ועוד הרבה.

קרא עוד »
בדיקת רטיבות
בדיקת רטיבות

סובלים מרטיבות במבנה ומעוניינים לאתר את מקורה? מים חודרים עמוק, אך לצערנו עלולים לגרום לנזקים במבנים. לכן, בכדי לאתר רטיבות ממקור נסתר, יש לבצע בדיקות

קרא עוד »
בדיקת דירה לפני קנייה
בדיקת דירה לפני קנייה

מעוניינים לרכוש נכס חדש או יד שניה? במחירים האסטרונומיים של נכסי הנדל”ן כיום, אין מקום לטעויות – משווים, בודקים וסוגרים עסקה לאחר שבררנו היטב את

קרא עוד »
בדק בית לדירה חדשה מקבלן
בדק בית לדירה חדשה מקבלן

מעוניינים לרכוש נכס חדש מקבלן? מצוין! לפני שאתם מתחייבים עדיף לבצע בדיקות מקיפות כמו בדק בית לדירת קבלן בדירה ולברר נקודות מרכזיות להן השפעה משמעותית על הצלחת

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

מחירים מיוחדים לבדיקת דירה קבוצתית

צרו קשר קבלו הצעת מחיר משתלמת במיוחד

[leadercf7 campid="8490"]